Audzināšanas sekas un princeses.
Varbūt meitenēm jāaizliedz spēlēties ar lellēm un princešu kronīšiem ,tad neizaugs par princesēm , varbūt tas audzināšanas rezultāts - visa tā zirņa būšana?Līdzsvaram ,varbūt puikām jāaizliedz dzert zaptsūdens ,kad viņi spēlējas ar mašīnītēm ,tad neizaugs par dzērājšoferiem?
Sonja Nevajag pārspīlēt vecāku lomu un nenovērtēt skolu un vienaudžus. Jebkurš psihologs pateiks, ka ap 5-7 g.v. cilvēkam rodas vēlēšanās komunicēt tieši ar vienaudžiem , ietekmēt tos un ietekmēties no viņiem. Ap gadiem 30+/- tie, kam ir pelēkā viela, kož pirkstos līdz elkonim, kāpēc par maz klausīja vecākus, bet ko dara skolas/pagalma draugi, ir totāli vienalga. Vai tādi garāmgājēji dzīvi vai miruši.
coldlands
...asaras ar mani nenostrādāja...
Ar mani gan nostrādā, ja tā nav histēriska psihosana, bet tāda liela asara, kas lēnam notek pa vaigu, manu sirdi atkausē, un atkal man uz ausīm var kārt makaronus.
Jaunāka to mācēja perfekti.
Eneile Fargo. Piedod, ka iejaucos. Tikai, lūdzu, neaizmirsti, ka Tu audzini meiteni. Meitenei nav jābūt zaldātam. Meitenei ir jābūt sievišķīgai. Vieglums un emocionalitāte padara sievieti skaistu. Jā, protams, ir jāpalīdz bērnam attīstīt viņa potenciāls. Bet arī bērnam ir jāatļauj kļūdīties. Kļūdas ir brīvības sastāvdaļa. Es saprotu, ka vecāki savus bērnus grib pasargāt no visa sliktā, bet tādejādi viņiem tiek uzlikta pārāk smaga atbildības nasta. Bērnam nav jābūt perfektam.
fargo
sākumā strādāja. bet! bet...
es dzīvoju ar piecām sievietēm, visu vecumu. katru dienu. uzreiz!
saproti, ar laiku, gadiem ejot, izstrādājas imunitāte, grozi kā gribi. visi šitie viheri un vipendroni ar mani vairs vnk nestrādā.
pēc laika tie ieroči nestrādā, nav svarīgi kads vecums, cik smuka un tā. sjo. es to teijāteri esmu noskatījies 10 gadus. klātienē. bez biļetes. pirmajā rindā. vairs neiet cauri.
https://www.youtube.com/watch?v=mhw8jnPJ-aQ
Eneile
Par tēmu. Pareizi, dāvināsim meitenēm traktoriņus un uzgriežņu atslēgas, savukārt princešu kleitas lai tiek puikiem. Nost ar dzimumu diskrimināciju!
Kamōn! Ir forši, ja meitenēm jau kopš bērnības veidojas skaistuma izjūta, tādejādi viņas mācās pašas pucēties un viedot skaistu vidi ap sevi. Veidot omulību mājās un tamlīdzīgi. Var, protams, nahrnenizēt visas senās vērtības un tas jau notiek. Bet manā izpratnē vienādojot dzimumu lomas pasaule kļūst garlaicīgāka.
Cita lieta, nevaig nokaut bērna vēlmes un intereses. Ja meitenei nevienā acī neinteresē princešu kleitas un lelles - labi, nav tak bērns jāmoka ar muļķībām. Lai dara to, kas aizrauj. Un svarīgais vecākiem ir palikt blakus un būt stingriem tad, kad bērnam tās aizraušanās apnīk un kļūst grūti - tad, kad ir jāattīsta neatlaidība.
fargo
neuztraucies, eneile. 2-3 stundas dienā. pārējā diena ir brīva, skraidīt pa paļavām un baudīt dzīvi.
bet. šis pāris stundas katru dienu ir sports, aritmētika, dabaszinatnes, valodas, lasīšana.
cik ir 3x16? cik ir 5x12? cik ir 96 - 46? desmit minūtes aritmētika galvā. ja tu zini, kā attīstas cilvēka smadzenes, reti kas ir labāks. stundu sports. visāds - badmintons, voļļuks, basītis, lielais teniss, ziemā slēpes. vienu stundu. bet tā, ka ir. un bez jebkādas piespiešanās skolā atzīmes ir izcilas. bez piepūles. 3 stundas dienā. efekts ir vnk konkrēts. gan miesa, gan gars. ir jābūt sportam un ir jābūt intelektam.
šīs vasaras zinātniskais darbs saucas "dzīvā daba". ir pa nodaļām jāapraksta zivis, vienšūņi, zīdītāji, aukstasiņu dzīvnieki, augi, jūras augi.
"tēt, tēt... paklausies, tu zināji, ka ir tāda anakonda, viņa var aprīt veselu dzeloņcūku! dzīvu! zini, tēt, ir kobra, čūska tāda, viņa izpleš kaklu un draud citiem dzīvniekiem! un viņa šņāc! es redzēju".
ir jāatrod materiāls, ir jāaprasta dzīvnieks vai augs. viss wordā.
vēlāk tiks veidoti powerpoint materiāli ar bildēm un video. par sava pirmā zinatniskā, pētnieciskā darba rezultātiem. es pat nestāstīšu par atklājumiem kā ķenguri pieaug mātes somā. tie ir personiski atklājumi.
tā cilvēks aug.
tikai dažas stundas dienā. ar to pietiek.
bet gultai ir jābūt sakārtotai, saviem traukiem izmazgātiem.
un tad ir gandrīz pilnīga brīvība. visu pārējo dienu. katru dienu.
tā nav nekāda nacistu nometne. bet zināma disciplīna.
_Krasula_
Izbrīnija Fargo pieeja attiecībā uz jaunās teicamnieces sagatavošanu. Dzīvē reti kuram bērnam ir dotības uz visu. Vieni ir stiprāki humanitārajās jomās, citi eksaktajās. Tāpat ir dažāda fiziskā konstitūcija, kustību motorika, ritma izjūta, muzikalitāte un tt. Vai mācoties atzīmju dēļ, netiek atņemts laiks un iespējas attīstīties tajā jomā, kur patiešām ir spējas un talants? Nav mana darīšana, bet pieeja nav man saprotama un pieņemama.
Autora jautājums pamuļķīgs. Kur tur audzināšana?
_Krasula_ P,s komentārs 18.18 ir optimistisks. Var tik novēlēt, lai izdodas arī ilgtermiņā. Arī teiksim, pēc 4-5 gadiem.
fargo
mans vecvecvecvectēvs, vecticībnieks, nodibināja savā zemē skolu. latviesu skolu. būdams krievs un ne katolis, kā vairums ciemu apkārt. liels, milzīgs vecis. sirmu bārdu un klusu valodu.
tad bija 15-20 bērnu. zemnieki visi. bet vēlāk cilts degradēja. tā notiek. ap revolūcijas laiku. apšāva gandrīz visus. rīga paglāba. un bēgšana. citādi cilts nebūtu.
kāpēc to stāstu. man mamma saka, mums ar skološanu un zināšanām ir kaut kas asinīs. ciltī.
viņiem esot bijusi zeme sibīrijā, tad cars lika izvēlēties - tūdi vai tinaties prom un vecticībnieki devās, kur acis rāda.
mūsējie nokļuva baltijā. latgalē. nopirka zemi par saviem dālderiem no vāciešiem, baroniem. tā sākas vieta, vēlāk ciemats, tad baznīca ar skolu.
tas viss ir asinīs, neuztraucies un neesi pārsteigta, krasula.
dabasmiilis
Pēc ~20mit gadiem došos preciniekos pie Fargo meitas ,tā beidzot būs sieviete ,ar ko varēs sarunāties par visu ,ne tikai pa gultu mīcīties. :)
Man arī bērni līp apkārt , bērniem patīk interesanti cilvēki ,ar kuriem nekad nav garlaicīgi.
Uz mani arī asaras un mākslas uzvedumi , manipulācija nestrādā - visu ar vārdiem nokārtoju.
Vienīgi piesardzīgāk skatos par to teicamnieku - tādam jābūt mērķim - izglītoties ,augt ,izzināt pasauli ,bet par katru cenu tikai teicamās atzīmes ,tas ar laiku var salauzt psihi, daudz piemēru no dzīves ,kad bērns ģēnijs beigās pieaugot nespēj vairs atrast dzīvē savu vietu - visu nesaprasts un nepieņemts, nonarkojas ,nodzeras.
Mani personīgi kaitina perfekta kārtība ,kad viss sapucēts ,salocīts ,katrs puteklītis iznīcināts utt , tad jūtos kā muzejā vai cietumā ,nevis vietā ,kur mīt cilvēki.
dabasmiilis
18:26, ´´Autora jautājums pamuļķīgs. Kur tur audzināšana?´´
-Tur jau tā lieta ,ka audzināšanas faktiski nav , pagrūda priekšā pasaku grāmatu un par bērnu vairs neuztraucās , mūsdienās pasaku grāmatu vietā gadžetus un nebēdā ,kas tur no tā bērna izaugs , tad arī izaug visādas n-tās dzimtes ,visatļautība, tumsonība , kaut kas pa stūriem sagramstīts , izmēģināts - trūkst gaismas , trūkst ceļa ,visa dzīve pa aplinkus ceļiem.
Ps. Realitātē izlutinātākie bērni ir pieaugušie , un bērni ņem no tiem piemēru(bieži vien to sliktāko pusi) un brauc tādās pat auzās kā tie ,ja ne lielākās ,un tā tā ķēdīte aug!
Sonja a ja nu Fargo gribēs savai meitiņai labāko no labākajiem, ne dabasmīli, ko tad
Bellatrixa
Vecam kraķim jau nu tad nebūs ko darīt pie jaunas meitenes!
Nu nezinu, es biju savā nodabā, ar grāmatām, nevienam īpaši nebija jācenšas audzināt, bet par tām pāris mācībām kā "tu taču neleksi akā tikai tādēļ, ka citi tur grib lekt" (tas attiecībā uz tiem skolas/klases biedriem), godīgumu un strādāšanu, ja kaut ko grib, kā arī grāmatu pasaules ierādīšanu būšu mūžam pateicīga. Pārējais vnk ir paņemts no vecmammas un vecāku piemēra, tai skaitā, kā labāk nedarīt.
_Krasula_
Tur jau tā lieta ,ka audzināšanas faktiski nav/c/.
Bet autors, pēc tēmas pieteikuma spriežot, ar audzināšanu saprot kaut kā aizliegšanu. Nav saprotams, kas tās par mistiskām princesēm un dzērājšoferiem.
Bērniem diez vai pieauguši onkuļi un tantes liekas interesanti. Viņiem, manuprāt, vispār nemēdz būt garlaicīgi pēc būtības atšķirībā no viena otra pieaugušā. Līp klāt tiem, kuri viņus uzklausa, izturas kā pret līdzīgiem, pavada kopā laiku un paši nav zaudējuši zināmu bērnišķīgumu. Varbūt arī ir autoritātes.
hiacintee nu jā, tā ir ar tiem kinderiem. patīk viņiem pieaugušos testēt ar asarām, niķiem. un kad uz šito neieikrīt, tad jau dzīve sāk ripot.
C_hloe
Slikts tas karavīrs, kas negrib kļūt par ģenerāli. Tas pats ar princesēm.
Es esmu princese un gar svešiem plauktiem negrābstos, nešausminos.
Arvienvārdsakot, dabasmīli, ja beztolka jāšana tev gēnos, tad .... baro vilku cik gribi, uz mežu skatās
rokons
Ne manis izdomāta baža - prasība vai iekšēja vēlme būt perfektam, ir paliela barība neirozēm.
Visu nevar izdarīt, kaut gribēt jau var,,,,,bet nesanāk. Un tad var būt auzas
Kaskaade
Jā, manu uzmanību arī piesaistīja tas, manuprāt, nevisai veselīgais perfekcionisms. Disciplīna jā, 100punkti piekrītu, bet uzstādījums bērnam būt visur un visā namber uan var dārgi atmaksāties.
Unn, es bi teiktu, ka tā patriarhālā disciplīna taisni arī nāk no vecticībnieku zara, tas nu tā, man saprotams tas
Vecais_Zakjis Tikko izlasīju grāmatu "Tavs iekšējais bērns grib atrast mājas" /S.Štāla/ Bērnībā piedzīvotajam ir milzīgs iespaids uz visu dzīvi. Galvenais ir neaizdzīt meiteni/puiku "no mājām" un obligāti vajag kādu "piesaistes" personu, kurai mazais cilvēks uzticētos, kuram blakus justos drošībā!
Vecais_Zakjis
Neatceros kur, vrb pat šeit lasīju: bērnam vajag iemācīt divas lietas - strādāt un mīlēt! Tas ir pamatu pamatā visai dzīvei!:)
Jā! "Princese uz zirņa" bija mana mīļākā pasaka. Bet stāsts jau ir par jūtības pakāpi - just zirni caur n-tajiem dūnu pēļiem. Būt jūtīgam/jutīgam šodien ir diezgan apgrūtinoši, bet bez tā mēs būtu roboti!:)
preilene Bet varbūt tad, ja sievietes nepatīk un visas sliktas, nevajag pie viņām līst un sevi besīt, bet labāk pievērsties kādām patīkamām nodarbēm? Piemēram,... nākamās atbildes
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 40 (kopā 49) | nākamās >> |
